escola de vida

Què ensenyem als nostres estudiants?

1. Que la vida és un continu aprenentatge, que cal viure al AQUÍ i el ARA, esprémer cada instant perquè ningú sap el que passarà demà.
  2. Animar-los a fer el que els faci feliç cada dia, a buscar allò que els il·lumini la mirada, a trobar allò que els alimenti la il·lusió.
  3. A connectar cor, cos i cervell i cultivar el món interior. A desenvolupar una intel·ligència emocional que els permeti comprendre, modular, i transformar les emocions i entendre els sentiments de les persones que els acompanyen desenvolupant l’empatia i la comprensió.
  4. A persistir i a treballar per aconseguir reptes diaris, a transformar els errors en oportunitats, a buscar solucions d’una forma creativa sense excuses ni postergacions.
  5. A pensar per ells mateixos de forma lliure, crítica i creativa, a analitzar tot allò que escolten o veuen, a fer-se preguntes que els ajudin a raonar adequadament.
  6. A desenvolupar les habilitats socioemocionals interpersonals, com ara la resiliència, l’autoconeixement, l’autoregulació o l’autoestima, que els permeti fer front a l’adversitat quan el camí faci pujada.
  7. A saber que la nostra manera de llegir la vida ve determinada pels nostres VALORS. Uns valors que han de sustentar-se en el respecte, la tolerància, la solidaritat i la generositat.
  8. A cultivar l’esperit positiu, a creure que es pot, a saber que les ganes de viure s’entrenen cada dia, a creure que cada pas apropa a l’objectiu.
  9. A ser conscients que el planeta no els pertany i l’han de cuidar amb cura: estalviant energia, reciclant i sent responsables amb el seu consum.
  10. A saber que les coses més importants no es poden comprar amb diners, a valorar el que tenen, a ser agraïts amb totes aquelles persones que en tenen cura diàriament.
  11. A envoltar-se de persones que s’alegrin de cadascun dels seus èxits. Que els ajudin a sumar, que els ofereixin bons consells, que vulguin participar en cadascun dels seus reptes. Que els critiquin de manera constructiva amb la intenció que cada dia siguin millors.
  12. Que els desitjos no es demanen, sinó que es compleixen. Actuant, prenent decisions, traçant ponts, buscant solucions amb fermesa i coratge.

Quina formació oferim a l’escola

El compromís dels nostres estudiants

activitats d'educació amb valors amb els estudiants de l'escola de vida
escola de vida